Każdy się cieszy z Facebooka i jego możliwości, jednak mało kto widzi w tym coś złego. Kto pamięta czasy, że większość dyskusji toczyło się na księgach gości i forach internetowych? Nie trzeba daleko sięgać pamięcią, choćby 10 lat do tyłu. obecnie mało które forum wytrzymuje dominacje Facebooka i jego monopol na rozmowy między pewną grupą ludzi. Facebook oferuje wszystko w jednym miejscu, nie trzeba się przelogowywać, wystarczy wejść na odpowiedni profil czy grupę i skomentować. Wszystko pięknie i przyjemnie, ale co dalej ze stronami? Czeka ich kryzys, już teraz muszą się dostosować do tego co oferuje Facebook, założyć fanpage czy wstawić przyciski

lubię to. Nie ma jeszcze w tym nic złego, jest to normalna kolej rzeczy, że trzeba się dostosować do trendu i panujących warunków w sieci, ale sporo osób nawet usuwa swoje strony i zostawia tylko fanpage, to już wielki błąd. Co się stanie jak Facebook nagle zniknie? Nic nie trwa wiecznie, dzisiaj Facebook przeżywa erę świetności, jutro może powstać coś innego, nie można stawiać tylko na jedno, tak jak podczas pozycjonowania strony nie można stawiać tylko na wyszukiwarkę Google i na ruch z niej, tak tutaj powinniśmy również zadbać o różne kanały dotarcia do potencjalnego klienta. Jest masa innych źródeł choćby popularne Instagram, Pinterest czy Google+. Zadbajmy o to by nasza marka była wszędzie. Nie stawiajmy wszystkiego na jedno źródło ruchu, bo można się przejechać. Fanpage tak naprawdę nigdy nie będzie naszą własnością, wiele z nich jest zamykanych z różnych powodów, to również warto mieć na uwadze.

Również komunikatory takie jak GG upadają. Ilu z Waszych znajomych używa obecnie GG? Pewnie z 1/5 tego co jeszcze kilka lat temu. Facebook to świetna metoda komunikacji, jednak też nie do końca bezpieczna, jeszcze nie tak dawno była dziura, że wielu osobom można było czytać wiadomości prywatne. także radziłbym używać wszystkiego z głową:)

Komentarz przez FB (niżej możesz skomentować post nie mając konta na Facebook)
Pokaz to swoim znajomym!
FacebookTwitterGoogle+WykopWordPressPodziel się